Rozwój poznawczy
Przedstawiamy propozycję ćwiczeń i zabaw dla dzieci. Treści proponowane przez nas mają zróżnicowany stopień trudności. Należy pamiętać, aby ćwiczenie dostosować do umiejętności i wieku dziecka.
Ćwiczenia dla wszystkich
Znajdź 10 różnic
fot. Pinterest
źródło: https://mishka-knizhka.ru/poznavajka-dlja-detej-4-6-let/logika-vnimanie-pamyat/najdi-10-otlichij/
Wyklej obrazek plasteliną lub pokoloruj kredkami
Jeśli masz ochotę obejrzyj film, pt. "Tradycje Wielkanocne":)
fot. Pinterest
Odszukaj obrazki
Odszukaj ukryte przedmioty.
Odszukaj ukryte przedmioty.
Policz gwiazdki.
Znajdź ukryte przedmioty.
Odszukaj i policz.
Znajdź misia polarnego.
Odszukaj i policz.
Świąteczny labirynt.
Znajdź obrazek, który nie ma pary.
Który rząd kolorowych kwiatów nie ma lustrzanej kopii?
Brakujące puzzle.
Znajdź 10 szczegółów, którymi różnią się obrazki.
Postaraj się odwzorować obrazek :)
Odszukaj śpiącą owcę.
Znajdź 10 szczegółów, którymi różnią się obrazki.
Czy widzisz na obrazku kurczątko?
fot. Pinterest
Ile zwierząt jest na obrazku?
Coś tutaj nie pasuje...
Znajdź szczegóły, którymi różnią się obrazki.
Odszukaj literki
fot. Pinterest
Ćwiczenia dla klas 1-2
Ćwiczenia dla wszystkich
Wykreślanka
Znajdź koziołka, który ukrył się w stadzie owiec :)
Nim przystąpisz do działania, pamiętaj o przygotowaniu miejsca pracy.
Aby się wyciszyć możesz posłuchać muzyki relaksacyjnej, możesz jej słuchać również podczas wykonywania zadania :)
https://www.youtube.com/watch?v=BiqlZZddZEo&t=1942s
Ćwiczenia dla klas 1-2
Ćwiczenia dla wszystkich
Ćwiczenia dla wszystkich
Ćwiczenia dla wszystkich
Narysuj według wzoru.
Ćwiczenia dla wszystkich
Przyjrzyj się uważnie i znajdź ukryte obrazki.
Przyjrzyj się uważnie i znajdź ukryte obrazki.
Ćwiczenia dla klas 1-2
(ćwiczenia wspomagające myślenie i koncentrację uwagi)
Ćwiczenie dla wszystkich
Ćwiczenia na spostrzegawczość i koncentrację uwagi.
Znajdź 7 szczegółów, którymi różnią się obrazki.
Labirynt.
Ćwiczenie dla wszystkich
Ćwiczenie polega na odszukaniu odpowiedniej ilości obrazków.
Powodzenia!
Ćwiczenia dla klas 1-2
Wykonując proponowane ćwiczenia możesz słuchać muzyki relaksacyjnej.
Możesz jej słuchać, siedząc w wygodnej dla siebie pozycji, głeboko oddychając. Spróbuj :)
Ćwiczenie dla klas 3-4
Leniwa ósemka
Usiądź prosto, zrelaksuj się i oddychaj spokojnie. Skup się na wdechu i wydechu. Niech przypominają Ci łagodne morskie fale. Twój nos staje się lekkim jak piórko pędzelkiem, którym malujesz na wyobrażonym płótnie symbol nieskończoności - leżącą - leniwą ósemkę, przy pomocy lekkich, delikatnych ruchów głowy. Podczas wykonywania tych ruchów - wolniejszych lub nieco szybszych - oddech uspokaja się i staje się płynny. Leżącą - leniwą ósemkę rysuj najpierw w jednym, później w drugim kierunku.
Wyciągnij się i odpręż jak mały kotek tuż po przebudzeniu albo jak duży, zwinny, drapieżny kocur. To ćwiczenie doprowadzi do synchronizacji obu półkul mózgowych.
Przeczytaj! Ważna informacja.
Lewa półkula odpowiedzialna jest za kodowanie informacji w porządku liniowym (sekwencyjnym) - jak kolejne litery w wyrazie, tony w melodii, czy cyfry w numerze telefonu.
Prawa natomiast stanowi podstawę kodowania symultanicznego (jednoczesnego) - jak spostrzeganie obrazu, czy sytuacji w klasie lub na boisku, rozumienie treści czytanego tekstu itp. Malowanie leżącej - leniwej ósemki za pomocą równomiernych ruchów synchronizuje działanie obu półkul.
Ćwiczenie dla wszystkich
Psychomotoryka
Stań w pozycji wyprostowanej. Kreśl przed sobą w powietrzu za pomocą lewej ręki linie poziome, podczas gdy prawa ręka zatacza koło.
Przyspiesz ruch lewej ręki, a jednocześnie zwolnij ruch prawej.
Powodzenia!
Ćwiczenia dla klas 3-4
Układanie wyrazów
1. Napisz dziesięć wyrazów, w strukturze których będzie występowała sylaba "bar".
Przykład:
barman, barwnik, .............
2. Napisz dziesięć wyrazów w strukturze których będzie występowała sylaba "tor".
Przykład:
torba, torpeda, ................
Psychomotoryka
Stań w pozycji wyprostowanej. Kreśl przed sobą w powietrzu za pomocą lewej ręki linie poziome, podczas gdy prawa ręka zatacza koło.
Przyspiesz ruch lewej ręki, a jednocześnie zwolnij ruch prawej.
Powodzenia!
Ćwiczenia dla klas 3-4
Układanie wyrazów
1. Napisz dziesięć wyrazów, w strukturze których będzie występowała sylaba "bar".
Przykład:
barman, barwnik, .............
2. Napisz dziesięć wyrazów w strukturze których będzie występowała sylaba "tor".
Przykład:
torba, torpeda, ................
Ćwiczenia dla klas 3-4
1. Redagowanie opowiadania.
Ułóż opowiadanie używając wyłącznie wyrazów, rozpoczynających się na literę S. Nie używając spójników. (Możesz wykorzystać dowolne litery, tworząc takie opowiadania).
Przykład:
Staszek spotkał swojego sąsiada. Szedł szybko, spieszył się...
2. Układanie wyrazów.
Ułóż 10 wyrazów, zaczynających się i kończących na literę P.
Przykład:
potop. postęp, ...
Czas na wykonanie ćwiczenia - 1 minuta. Jeśli Ci się uda - gratulacje. Jeśli nie, sprawdź, ile czasu potrzebujesz na wykonanie tego zadania. (ćwiczenie dla klas 4).
3. Grafomotoryka.
Na oddzielnej kartce narysuj jednocześnie prawą i lewą ręką wazony. Następnie, w ten sam sposób, udekoruj je szlaczkami. Tak samo możesz narysować kwiaty, drzewa, owoce, dom.
4. Układanie wyrazów.
Z liter tworzących poniższe wyrazy ułóż jak najwięcej innych wyrazów, oznaczających przedmioty, rzeczy i zjawiska.
Przykład:
PRZESZCZEPIANIE - szczep, rzep, ....
BRUNETKA - nutka, kant, ....
5. Płynność słowna.
Napisz 10 wyrazów pięcioliterowych, które zaczynają się i kończą na literę K.
Przykład:
korek, kajak, ....
6. Łańcuch wyrazów.
Ułóż łańcuch wyrazów oznaczających rośliny. Zacznij od wyrazu "ogród".
Ostatnia litera poprzedniego wyrazu powinna być zarazem pierwszą literą następnego.
Przykład:
ogród - dynia - agrest ....
Komentarze
Prześlij komentarz